Velkým úspěchem skončila premiérová sezóna ve FIA ERC Junior U27 pro posádku českých reprezentantů Filipa Mareše a Jana Hlouška. Ti, poté co ovládli předposlední podnik v okolí Říma, dokonce vedli průběžnou klasifikaci a drželi tak za svými zády mimo jiné obě posádky továrního týmu Opel. V posledním klání si na náročných šotolinových tratích v okolí lotyšské Liepaje nakonec vyjeli velmi cenné třetí místo a stejná příčka patří jezdci ACCR Czech Teamu také v konečném hodnocení prestižního šampionátu. Ještě o stupínek výše semčický jezdec vystoupal v hodnocení ERC3 (2WD), kde se díky pěti pódiovým umístěním v sezóně, vklínil mezi Brita Ingrama a Fina Huttunena. Sezónu význačnou úžasným výkonostním progresem mladé posádky, podtrhl úspěchem jablonecký Jan Hloušek, který mezi spolujezdci dokonce nenašel přemožitele.
[masterslider id="13"]
V nejsledovanějším juniorském šampionátu, v němž se do celkové klasifikace započítavají čtyři nejlepší výsledky ze šesti možných, bojovalo o celkové prvenství, až do posledního závodu, hned kvarteto jezdců. Na Filipa s Honzou nečekalo nic snadného, když s šotolinovým povrchem měli ze všech uchazečů o titul jednoznačně nejméně zkušeností. Své šance na úspěch tak chtěli posilnit především kvalitní přípravou: „Do Lotyšska jsme nakonec odcestovali o několik dnů dříve a nedaleko Liepaji absolvovali tamní Rallysprint. Třetí místo mezi dvoukolkami bylo dobrou vzpruhou do dalších dnů, ve kterých byl v plánu nejprve blátivý test a později také poslední část programu ERC Junior Experience, tentokrát pod vedením zkušeného Urma Aavy,“ ohlíží se Filip za lotyšskou přípravou a pokračuje: „Obzvláště čas strávený s estonským pilotem ve mně zanechal velký dojem a jsem si jistý, že ze zkušeností, které mi předal, budu ještě dlouhou dobu čerpat.“
Samotný závod byl ovlivněn vytrvalým deštěm, kvůli kterému došlo na zkrácení některých RZ. Navzdory těžkým podmínkám Filip s Honzou od úvodních zkoušek dokazovali, že se s nimi bude muset také na lotyšské šotolině v boji o pódium počítat. „Naše pozice před startem nebyla úplně snadná. Na jedné straně vedení v šampionátu a šance bojovat v premiérové sezóně o juniorský titul, na straně druhé skutečnost, že s minimem šotolinových zkušeností to proti našim soupeřům nebude právě rovnocenný boj. Přesto jsme se nevzdávali, chtěli jsme odjet především chytrou rally a ukázat, že se naše zlepšení netýká jen asfaltu,“ vrátil se Filip k předstartovním úvahám a pokračoval: „Zejména s první etapou jsme byli poměrně spokojení. Šli jsme zkoušku po zkoušce, drželi se svého tempa a průměrnou ztrátu na nejrychlejší postupně snižovali. V porovnání s Azory se z našeho pohledu jednalo o veliký posun a jízdu na rychlé šotolině jsme si o to více užívali. Průběžná třetí příčka mezi juniory toho byla důkazem. O něco méně spokojený jsem už s druhým dnem závodu. Po nočních deštích byly podmínky na trati ještě náročnější a přiznávám, že se mi jen obtížně hledal ten správný rytmus.“ Filip s Honzou i přesto dovezli svůj Peugeot 208 R2 připravený týmem Gekon racing na vynikajícím třetím místě mezi „juniory“ a úctyhodné 12. příčce absolutně!
Boj o titul, při premiérové účasti svých svěřenců v prestižní kategorii FIA ERC Junior U27, komentoval manažer týmu Stanislav Kafka těmito slovy: „Na celé sezóně bylo nejzajímavější sledovat výkonnostní růst naší posádky a její postupné přibližování ke zkušeným jezdců juniorské kategorie. Například Chris Ingram absolvoval mezi juniory už svou čtvrtou sezónu. Řím představoval vrchol na asfaltu, Liapaja potom obrovský skok na šotolině. Doufám, že celoroční výkonový růst se podaří zúročit v dalších sezonách.“
Děkujeme všem partnerům týmu, kterými jsou Peugeot Sport ČR, Gekon Racing s.r.o., AP Freight, Pirelli, Faster magazine, Garáž.cz, MK-Racing – Performance & Motorsport a eWRC.cz.