Toyota chce využít znalosti získané z účasti ve WRC k tomu, aby se z motoristického sportu stal zdroj know-how k naplnění své firemní politiky usilující o „vyrábění stále lepších vozů“. V rámci tohoto úsilí Toyota pokračuje ve vývoji závodních vozů, které umožňují zákazníkům rally z celého světa účastnit se důležité kategorie Rally2.
Vůz měl svůj veřejný debut na Rally Japan v roce 2022, kdy Morizo usedl za volant a ověřil si jeho potenciál. Od té doby tým engineerů z TGR získal velké množství zpětné vazby od mnoha jezdců, kteří testovali vůz Rally2 na různých površích a v různých podmínkách. Během toho najezdili více než 15 000 kilometrů, včetně účasti v japonském šampionátu v rally, který sloužil také jako testování nově chystaného vozu.
Dosavadní vývojový proces zahrnoval zpětnou vazbu od špičkových profesionálních jezdců, mladých začínajících nadějí i zkušených jezdců z řad zákazníků. Od sezóny 2024 jeshromažďována ještě širší škála zpětné vazby od zákazníků soutěžících v motoristickém sportu v šampionátech, jako je WRC nebo ERC, což pomůže dalším vylepšení našeho závodního vozu.






Specifikace vozu
Karoserie | |
---|---|
Délka | 3,995mm |
Šířka | 1,820mm |
Výška | Nastavitelná |
Hmotnost | 1,230kg (včetně rezervního kola) dle předpisů FIA |
Konstrukce | Ocelová karoserie s vysoce pevným ochranným rámem podle předpisů FIA |
Motor & Transmise | |
Type | Řadový tříválec s turbodmychadlem |
Objem motoru | 1,618.2 cc |
Motorová jednotka | Bosch Motorsport ECU |
Maziva | Motul Oils |
Převodovka | Sadev 5-ti stupňová sekvenční |
Diferenciál | S omezeným prokluzem ve specifikaci pro motoristický sport |
Zavěšení, Řízení, & Brzdy | |
Přední zavěšení | MacPherson |
Zadní zavěšení | MacPherson |
Tlumiče pérování | REIGER plně nastavitelné |
Řízení | Hydraulické hřebenové pro motoristický sport |
Brzdové třmeny | Alcon 4 pístové soutěžní |
Brzdové kotouče | Šotolina:Φ300mm / Asfalt:Φ355mm , Φ300mm |
Brzdové desky | ENDLESS racing brake pads |
Pneumatiky | Asfalt 235/40 R18 / Šotolina 205/65 R15 (Hankook) |
Prodejní cena vozu | |
v závislosti na FIA předpisech a specifikaci vozu mezi 250 - 310. tis € |
zdroj: www.toyotagazooracing.com a www.filipmares.cz