Pojem zimní pauza se v týmu ACCR Entry Engineering letos takřka vytratil ze slovníku. Filip Mareš s Radovanem Buchou nepolevují v přípravě na novou sezónu ani na přelomu roku a na prosincové Mikulás Rallye v Maďarsku absolvovali svůj poslední start v roce 2023. Týmová technika navíc nebude zahálet ani během ledna.
Start Filipa s Radkem na volné soutěži v okolí maďarského Veszprému mohl na první pohled působit překvapivě. Mikulás Rallye však měla pro obvyklé účastníky mistrovství Evropy dva podstatné benefity – jednak další porci kilometrů na nezpevněném povrchu a také možnost nahlédnout do lokality, kde odstartuje nový ročník kontinentálního šampionátu při dubnové Rally Hungary. Svatý Petr navíc účastníkům nabídl cennou zkušenost v podobě pestré palety povrchů od mokré šotoliny, přes bahno až po silnou vrstvu těžkého sněhu. V konkurenci místních matadorů začali středočeští reprezentanti svižně a během úvodních tří „erzet“ si připsali dva druhé časy. K závěrečnému náporu v boji o vítězství však bohužel nestačilo dojít, neboť na patnáctém kilometru předposleního testu vystavil Filipovi s Radkem stopku chladič, který nevydržel jeden z mnoha tvrdých skoků. „Je to škoda, protože do té doby jsme si i přes brutální podmínky závod moc užívali a časy nebyly špatné. Měli jsme na to bojovat o vítězství, ale je to další lekce a zkušenost, která nás posune dopředu. Jsem rád za každý kilometr a už teď bych nejradši seděl v závoďáku zas,“ řekl bezprostředně po svém odstoupení Filip Mareš.
V té době Filipovi fanoušci ještě nemohli tušit, že na další příležitost vidět svého favorita v závodním tempu nebudou muset dlouho čekat. Nedávno zveřejněná startovní listina na rakouskou Jänner Rallye totiž poodhalila záměr Filipa Mareše a Radka Buchy odstartovat i na této kultovní zimní soutěži. „Náš start v Rakousku vznikl oslovením ze strany pořadatele, který nás ponoukl, což stačilo k tomu, abychom se i díky podpoře našich reklamních partnerů nechali zviklat. Bereme to jako velkou výzvu. Nikdy jsme tam nestartovali a bude to další cenná zkušenost, i skvělý ostrý test před novou sezonou. Odstartujeme s naším osvědčeným vozem a v našem týmu, jako obvykle,“ přidal bližší informace k nadcházející rakouské misi 32letý pilot, který s úsměvem dodává: „Mnohokrát jsem se byl na tomhle krásném závodě dívat a vůbec bych se nezlobil, kdyby nás letos v Rakousku přivítala sněhová kalamita.“
Sedmatřicátý ročník rakouské soutěže s rekordně dlouhým názvem, LKW FRIENDS on the road Jänner Rallye powered by WIMBERGER, odstartuje v pátek 5. ledna 2024 dvěma diváckými „erzetami“ v aréně Lasberg. Sobota a neděle budou patřit klasickým úsekům v tamní kopcovité krajině, jejichž součet dá dohromady zhruba 160 „ostrých“ kilometrů. Filip Mareš, Radovan Bucha a jejich Škoda Fabia Rally2 evo vyrazí na trať se startovním číslem 2.