ACCR TOYOTA DOLÁK se s posádkou Filip Mareš a Radovan Bucha představí v kompletním šampionátu FIA ERC 2024 a ve vybraných závodech Mistrovství České republiky. Na start se postaví se zbrusu novou technikou v podobě vozu Toyota GR Yaris Rally2. Premiérový závod je naplánovaný na druhý dubnový víkend při Rally Hungary, jež zahajuje letošní evropský šampionát. Českou premiéru nového vozu by pak měla obstarat Rallye Šumava Klatovy.
„Jsme moc rádi, že se nám novou Toyotu GR Yaris Rally2 podařilo získat. Tím spíše, že jsme první v ČR a mezi prvními v Evropě. S Filipem jsme v otázce spolupráce rychle našli společnou řeč,“ říká Milan Dolák ml., šéf Dolák Motorsport. Jméno Dolák se v rally znovu objevuje po více jak 20 letech. Otec Milana Doláka je výrazným písmem zapsán v historii českého rallysportu. V minulých letech se Milan Dolák starší stal mistrem ČR v rallye s vozem Toyota Celica GT four, trojnásobným vítězem Rallye Český Krumlov, vítězem Rallye Šumava nebo Rallye Bohemia.
Tým se může těšit také z podpory místního importéra vozů Toyota. „Motoristická divize Gazoo Racing se stále rozšiřuje. V šampionátu WRC boduje na nejvyšších příčkách GR Yaris Rally1, šampionát WEC aktuálně reprezentuje hybridní GR010 a terénní W2RC speciál DKR Hilux EVO T1U. Posledním z řady je teď právě GR Yaris Rally2. Ten má od letoška homologaci od Mezinárodní automobilové federace FIA a jsme nadšení, že jedno z prvních aut bude využívat právě česká posádka Filip Mareš a Radovan Bucha. Držíme klukům moc palce. Mají náš velký obdiv a podporu,” doplňuje Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus.
Filip Mareš naváže na loňskou premiérovou účast v kompletním šampionátu FIA ERC, při které skončil na 7. příčce. Plán vylepšit v letošním roce toto umístění, podpořili také další partneři, v čele s přerovskou společností Sigma Motor. Jezdec z Mladé Boleslavi bude nově spoléhat také na pneumatiky Hankook. "Děkuji všem partnerům, kteří tento projekt podpořili a věří mu. Hodně práce je za námi, ale mnohem více před námi. S Yarisem jsem se svezl na podzim při asfaltových testech továrního týmu, na šotolině nás ale první kilometry teprve čekají. Věřím, že se na novou techniku dokážeme já i náš tým rychle adaptovat a od startu sezóny budeme pro naše soupeře nesnadnou konkurencí. Prvních testů a hlavně startu sezóny se už nemůžu dočkat,“ neskrýval emoce dvaatřicetiletý český reprezentant.
Rally Hungary se pro letošní rok přesouvá více na západ a centrem závodu bude město Veszprém, ležící nedaleko jezera Balaton. Nejvýraznější změnou proti předchozímu roku bude ale povrch. Maďarský závod se totiž, ve dnech 12.-14. dubna, uskuteční na šotolinových tratích, o délce bezmála 200 měřených kilometrů.