SPOJENÍ MAREŠE A MORAVY BUDE MÍT POKRAČOVÁNÍ

________
15.Zář.2023
RUBRIKA:  

Co se nepodařilo na červencové Rally di Roma Capitale, dokázali Filip Mareš s Radovanem Buchou napravit na jediné tuzemské automobilové soutěži zařazené do evropského seriálu (ERC) - Barum Czech Rally Zlín. Na jednom z nejlépe obsazených ročníků v historii slavné soutěže se od samého začátku drželi na bodovaných pozicích a do nedělního cíle přijeli jako pátí v hodnocení ERC a čtvrtí v klasifikaci domácího mistrovství.

Sedm zlínských startů a z toho tři umístění na stupních vítězů. To byla bilance, která mezi soupeři Filipa Mareše budila zasloužený respekt. Však o něm také zahraniční média referovala jako o lokálním matadorovi, přestože Zlín a Filipovo bydliště dělí ve skutečnosti pár set kilometrů. Vzhledem k podpoře, kterou mu na zlínsku projevovaly zástupy fanoušků, se ale jinak než jako domácí pilot snad ani cítit nemohl. „V úterý jsme se cestou do Zlína zastavili na zajímavé akci „Pocta vozům Škoda“ na kroměřížském výstavišti, kde byla mezi jednotlivými exponáty vystavena i naše fabia, a ve středu následovala autogramiáda ve zlínském obchodním centru. Po celou dobu jsme se setkávali s velkou podporou ze strany fanoušků a zvláště na středeční autogramiádě byla neskutečná atmosféra. Ve středu jsme ještě stihli absolvovat oficiální test organizovaný pořadateli barumky, který přispěl k tomu, že jsme se na závod cítili být velmi dobře připraveni,“ pochvaloval si Filip.

Reprezentanti stáje ACCR Entry Engineering vstoupili do Barum Czech Rally Zlín nejlépe jak mohli, tedy vítězstvím na kvalifikační „erzetě“. Zatímco zahraniční hvězdy řešily v lese nad Majákem nejednu krizovku, Filip s Radkem ukázali přesnou a rychlou jízdu, díky které si mohli jako první vybírat startovní pozici pro sobotní den. Tento snový start ještě zvýšil smělá očekávání médií i fanoušků a logicky také vedl k dalšímu zvýšení tlaku na posádku. Jak Filip Mareš, tak Radovan Bucha se ale s touto nelehkou situací vypořádávali dobře a městskou speciálku v ulicích Zlína, obsypanou tisícovkami diváků, zajeli v šestém čase.

Vystřízlivění přišlo bohužel v sobotu ráno. Filip měl v paměti začátek loňské Barumky, kdy po sérii drobných zaváhání přišel o kontakt s Janem Kopeckým. Proto jel v prvních průjezdech možná až příliš obezřetně. Odstupy sice zůstávaly malé, ale průběžné jedenácté místo rozhodně nebylo umístěním, pro které si posádka vozu Škoda Fabia Rally2 evo na Zlínsko přijela. „S autem nemáme žádný problém, jen já musím zlepšit svou jízdu,“ nebral si servítky na vlastní adresu pilot. Zlepšení přinesly odpolední průjezdy, které posunuly týmovou fabii na sedmé místo s minimálním odstupem na Top 5. Filip s Radkem mohli mít největší radost z opakovaného průjezdu vzkříšené RZ Kateřinice, kde zajeli druhý čas v evropském startovním poli. „V evropském hodnocení jsme šestí, což není špatné, ale je to hodně od toho, v co jsme doufali. Ráno jsem se popravdě dost trápil se svým jezdeckým výkonem a bylo to na časech hodně znát. Odpoledne už bylo lepší, jen na dlouhém Trojáku, kde jsme v prvním průjezdu ztratili hodně, jsme se nedokázali zlepšit tak markantně, abychom byli na úrovni nejrychlejších. Na druhou stranu, je před námi dlouhý den s těžkými „erzetami“, jako jsou Pindula či Semetín, a my budeme bojovat jako lvi,“ zhodnotil sobotu Filip.

Neděle rozdala pro Filipa s Radkem příznivější karty a po první sekci rázem ztráceli pouze 14 sekund na třetí příčku v evropském hodnocení. Pořadí se přelévalo doslova každou „erzetou“ a v souboji Wagnera, Březíka a Mareše měla rozhodnout až závěrečná Power Stage. Dvojice týmu ACCR Entry Engineering ji zajela ve výtečném tempu a v klasifikaci ERC byla třetí. Ani to však na konečné stupně vítězů nestačilo. Osud tomu chtěl, že na třetího pilota evropské klasifikace Simona Wagnera ztráceli Filip s Radkem celkem 3,7 sekundy a čtvrtý Adam Březík byl po dvou stovkách závodních kilometrech rychlejší o osm desetin sekundy. „Jsme pátí v ERC, což má v dané konkurenci svou hodnotu. Ale původně jsme si sem jeli pro úplně jiný výsledek a z barumky jsem proto odjížděl zklamaný. Sám jsem si bohužel pošlapal šance hodně špatným začátkem, protože jsem se do tempa dostával prostě příliš dlouho. Nic to nemění na tom, že všem moc děkuji za podporu a musím říct, že bylo úžasné zase startovat doma v České republice před tolika fanoušky. I díky vydařené Power Stage jsme získali slušnou porci bodů a věříme, že na závěrečném klání šampionátu se nám podaří naši pozici ještě vylepšit,“ zakončil ohlédnutí za zlínským vrcholem sezony Filip Mareš.

Zmiňovaným závěrečným kláním kontinentálního seriálu bude v termínu 6. – 8. října Rally Hungary v okolí města Nyíregyháza, která se rovněž uskuteční na Filipově oblíbeném asfaltovém povrchu. „Na této soutěži jsem startoval v roce 2019, kdy se mi po první etapě dařilo držet na čtvrtém místě. Před prvním testem druhého dne nám ale odešel posilovač řízení a tým rozhodl o našem stažení ze závodu. Uvidíme, jak vysoko se nám podaří vystoupat letos. Motivace nám rozhodně nechybí, protože v průběžné tabulce ERC je pro nás stále „hratelné“ i páté místo,“ naznačil situaci v tabulce čerstvě 32letý pilot a přidal ještě jednu velmi potěšující informaci pro české fanoušky: „V rámci přípravy na poslední evropský závod se s naším týmem ukážeme na Rally Morava v okolí Šternberku a Olomouce. Už teď mi přijde pauza od barumky nekonečná a nemůžu se dočkat, až se opět ukážeme českým fanouškům!“


O TÉTO STRÁNCE

________
Oficiální web Filipa Mareše, juniorského mistra Evropy v rally. V roce 2023 se mladoboleslavský jezdec představí v závodech ERC s vozem Škoda Fabia Rally2 evo se svým spolujezdcem Radkem Buchou.

PRODUKTY

________

NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY

________

HLEDAT

________
Copyright ©2024| filipmares.cz - czech rally driver
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram