„Vlásenkou“ s Filipem Marešem: Rally Hustopeče

Máme za sebou další, tentokrát už 4. podnik českého mistrovství Rally Hustopeče a sezóna českého „mistráku“ se tak přehoupla do své druhé poloviny. V prostředí vinic se nám podařilo navázat na výsledek z Českého Kurmlova a zvítězili jsme mezi dvoukolkami. Cesta k tomuto výsledku ale nebyla vůbec jednoduchá. Celý závod jsme ve vteřinách bojovali především se Simonem Wagnerem a na odstup větší než 10 vteřin jsme se dostali až v samotném cíli. A ačkoliv se jednalo o můj třetí start na jihomoravské soutěži, povrvé jsem také poznal, jak zrádná a klouzavá umí být, když se k poprášeným tratím přidá déšť.

 

Jednalo se také o první závod, na kterém jsme v MČR odstartovali s autem připravovaným týmem Gekon racing (s tímto vozem jsme před tím startovali na Azorách a Kanárech). Přesto jsme neměli tentokrát před závodem zařazený žádný test. Do jisté míry ho ale nahradila účast na Motoristické slavnosti – Legendy, kde jsme na exhibiční trati byli s naším Peugeotem 208 R2 poměrně často k vidění. Ač uprostřed naši metropole, nabízí areál PN Bohnice hodnotný, byť poměrně krátký úsek, určený právě k exhibičním jízdám. Za víkend nás přišlo navíc pozdravit mnoho fanoušků a na rozdíl od závodů, zde byl čas i na delší rozhovory. Potěšila mě také přítomnost legendy českého rallysportu, pana Ladislava Křečka.

O to aktivnější jsme byli na shakedownu před startem Rally Hustopeče. Úsek vybraný pro tyto účely pořadatelem je sice každý rok stejný, přesto z mého pohledu dobře vypovídá o charakteru soutěže, což v případě jiných závodů nelze vždy 100% říci. Auto fungovalo skvěle, vyzkoušeli jsme na autě jen drobné změny a pak již čekali na samotný start závodu. Ještě před tím se ale v okolí Hustopečí přehnalo několik lokálních deštivých mraků a správná volba pneumatik tak byla pro všechny tvrdým oříškem. Nám se ale naštěstí docela vyvedla a i tentokrát na tom měli velikou zásluhu Jiří Kalista s Martinem Neumanem. V první sekci jsem sice nebyl především se svým výkonem příliš spokojený, při druhých průjezdech za tmy už to bylo ale výrazně lepší a díky třem vyhraným RZ jsme šli spát jako vedoucí posádka dvoukolek i třídy 6. Celý den se ale nesl ve znamení souboje o každou vteřinu a náš náskok na druhého Simona Wagnera byl tak na konci dne jen 5,6 vteřiny.

Vstup do druhé etapy se nám ale vydařil a na pro nás „domácí“ RZ v okolí Velkých Pavlovic (nocovali jsme zde), jsme přidali další více než 3 vteřiny k dobru. Příliš se nám ale nevyvedl první průjezd Starovicemi, kde jsem udělal pár drobných chyb a při návratu do servisu byl odstup znovu na necelých 6 vteřinách. Souboj gradoval a do hry navíc mělo vstoupit počasí. Předpověď ukazovala možnost deště především na poslední, nejdelší RZ. Rozhodli jsme se proto pro měkčí variantu pneumatik a dvě mokré rezervy. První dvě vložky v sekci byly ale kompletně suché a na tvrdém obutí bychom zde byli určitě rychlešjí. Přesto jsme dokázali před poslední vložkou náš náskok navýšit na 8 vteřin, čehoš si opravdu cením. Krom souboje o vítězství, jsem totiž musel mít na paměti i fakt, že pokud déšť nepřijde, budu muset na měkčí volbě pneumatik odjet i závěrečných 23 km. Na přejezdu ke startu poslední RZ se ale rozpršelo a my se tak rozhodli přezout 2 mokré pneu z rezervy. I přesto že se na 23km dlouhé vložce našla i suchá místa, stopky ukázaly, že naše rozhodnutí bylo správné. Náskok 20 vteřin a především pak vítězství v obou etapách Rally Hustopeče bylo přesně tím, co jsme si z Hustopečí chtěli odvést.

V kraji dobrého vína jsme zůstali a přenocovali zde do neděle. Na žádné větší oslavy ale rozhodně nebyl čas. Hned po návratu domů začala příprava na jeden z vrcholů MČR, kterým bude už o tomto víkendu naše domácí Rally Bohemia. Věřím, že se spoustou z Vás se na tomto závodě osobně uvidím a především doufám, že Vás bude vidět u tratí RZ! 🙂

Publikováno v Blog